Ongezouten pinda's 40 img

Pinda's geroosterd

Gebrand in eigen atelier
AANT. VERPAKKINGSEENHEID VOORRAAD PRIJS
- +

Pinda geroosterd 200 gr

Prijs incl. BTW per potje

1,89/potje

9.45/kg

Tip! Korting vanaf 3 potjes

1,70/potje

8.50/kg

- +

Pinda geroosterd 1 kg

Prijs incl. BTW per zak van 1 kilo

6,49/zak

6.49/kg

Tip! Korting vanaf 3 zakken

6,17/zak

6.17/kg

- +

Pinda geroosterd 5 kg

Prijs incl. BTW per zak van 5 kilo

27,45/zak

5.49/kg

Via de knop “toevoegen aan verlanglijst” kan u vrijblijvend contact met ons opnemen voor verdere informatie.

Pinda's geroosterd

Product beschrijving

Pinda's geroosterd

Ambachtelijk vers geroosterd in eigen atelier  

Magnesiumrijk 168 mg/100 g

Vezelrijke snack 

Voor pindapasta en Aziatische gerechten

Verse pindanoten in eigen atelier ambachtelijk geroosterd

Pindanoten zijn ook bekend als apennootjes, aardnoot, olienoot, grondnoot of cacahuète in het Frans.
Onze natuurlijke pindanoten zonder toevoegingen zijn van de beste kwaliteit, die we constant kunnen garanderen door efficiënte controles. 
Enkel de beste pindanoten worden vervolgens in ons eigen atelier op ambachtelijke wijze geroosterd in arachideolie, zonder zout, zonder andere toevoegingen. Je proeft een krokante pinda zonder vettig laagje om te serveren bij een aperitief of om in de keuken mee aan de slag te gaan.

Wat is de voedingswaarde* van pinda's?

Pindanoten zijn een bron van plantaardige eiwitten met 24.5 g eiwit in 100 g pindanoten (of 17% van de totale calorische waarde).
Eiwitten dragen bij tot het behoud van normale botten.
Pindanoten zijn rijk aan magnesium. Magnesium draagt bij tot het behoud van een gezonde werking van de spieren en de normale werking van het zenuwstelsel. (Hoeveelheid magnesium in pinda: 168 mg/100 g)
Pinda's zijn rijk aan fosfor. Fosfor draagt bij tot de normale productie, opslag en transfer van energie. (Hoeveelheid fosfor in pinda's 410 mg/100 g)
Bovendien zijn pinda's vezelrijk met een vezelgehalte van 8.4 g/100 g.
Pinda's zijn een bron van thiamine (vitamine B1: 0.18 mg/100 g) en een bron van zink (2.9 mg/100 g). Zink draagt bij tot het metabolisme van vitamine A.

Lekker koken met geroosterde pinda's 

Oosterse gerechten worden zoveel smakelijker als je wat geroosterde pinda's toevoegt aan een pittige curry van bloemkool, shitaké, basmati volkorenrijst, seitan en koriander. Vegetarische spring rolls zijn licht en fris. Verrijk dit gerecht met zelfgemaakte pindasaus op basis van DIY pindapasta.

Zo maak je zelf verse pindasaus

Het recept voor pure pindapasta of pindaboter is zeer gemakkelijk. Doe 200 g Allnuts geroosterde pindanoten in de mini-hakmolen, mini-blender of foodprocessor en voeg 2 el arachide-olie toe. Maal pulserend fijn tot je een smeuïge pasta bekomt. 
Het recept voor Aziatische pindasaus is eveneens gemakkelijk. Doe hiervoor 3 eetlepels van je zelfgemaakte pindapasta in een mengkom. Voeg 1 eetlepel lekkere azijn naar keuze toe. We denken hierbij aan appelazijn, witte wijnazijn of sherry azijn.
Voeg vervolgens 2 eetlepels warm water toe, alsook 2 eetlepels sojasaus, 1 cm versgeraspte gember of wat gemberpoeder, wat chilipoeder of een weinig cayennepeper en een teentje gehakte look. Meng alles tot een gladde saus en serveer bij Aziatische hapjes zoals spring rolls of lenterolletjes, loempia's en dim sum.
Deze pindasaus op basis van onze ambachtelijke geroosterde pindanoten is veel natuurlijker dan allerhande industriële saus boordevol toevoegingen zoals smaakversterkers, suiker en zetmeel.

Bij Allnuts.be koop je geroosterde ongezouten pinda's in potjes van 200 g of in voordelige grootverpakkingen van 1 kg of 5 kg geroosterde pinda. Meld je zeker aan voor het Loyalty programma om extra korting te sparen.

*Bron: Belgische voedingsmiddelentabel van Nubel ism FOD Volksgezondheid en Sciensano